zondag, september 16, 2007

Informatie 2007 : een korte terugblik



Alexander en ik hebben twee zware dagen achter de rug. Informatie 2007 was weer even slopend als het interessant was. Alexander hield 4 (vier !) presentaties waaronder één met mij over Web2.0. De zaal was afgeladen vol en de temperatuur was broeierig. Toch is ze in goede aarde gevallen, vermoeden we, getuige immers de zeer leuke reacties achteraf.

Onze presentatie vind je trouwens op slideshare.



Ik had helaas geen tijd om de andere presentaties te volgen omdat ik de stand van Maarifa op de beurs moest bemannen. Ondermeer de keynote van Peter Hinsen en de presenaties van Eva Simon (bibliotheek 2.0) en Eppo van Nispen tot Sevenaer (Dok.info) had ik graag gevolgd. Maar gelukkig, vooruitziend als ik was, hielp ik de VVBAD enkele maanden geleden bij het opzetten van hun podcasten van die en vroegere presentaties. De komende dagen stem ik af op Radio VVBAD.

Op de beurs zelf was het een grote, maar aangename drukte : veel (oud-)bekenden, klanten en geïnteresseerden zijn langsgekomen. Of mensen die onder het motto "Informatiemanagement : een harde noot om kraken ?" een walnootje kwamen inslaan. Folders te weinig, iets wat we weten voor de toekomst. Ik deelde mijn standplaats met Jan Van Vaerenbergh van Landmark Libraries, een ervaring die voor herhaling vatbaar is. Het was een leuke en aanvullende samenwerking. We maken al plannen voor een volgende beurs ...


De vermoeidheid van verschillende korte nachten speelde mij na de beurs wel parten : stem kwijt (mijn kwebbel heeft in die twee dagen niet stil gestaan).

Je vindt trouwens nog enkele foto's op Picasaweb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten