woensdag, september 19, 2007

Een echt virtueel museum


Een vrachtwagen reed zich gisteren klem in de smalle straatjes van de Brugse binnenstad. Kon hij maar vliegen zoals de avatars in SecondLife...

Na mijn bericht over virtueel Brugge en virtuele musea ging ik, gedreven door mijn niet-aflatende jongensachtige nieuwsgierigheid, op zoek naar een echt virtueel museum.
En ik vond wat ik voor ogen had: een volledig virtueel museum waar je door wandelt en de kunstwerken in detail kan bekijken: Virtueel Museum Arabesk
Het duurde even voor ik de plugin aan de praat kreeg, maar het is de moeite waard. Of het nu om een exacte kopie van een bestaand gebouw gaat of een virtuele ruimte is uiteraard niet belangrijk. De beleving van het rondwandelen door een zaal blijft toch iets bijzonders.
Het moet wel gezegd dat in de 2D-wereld de weergave van de kunstwerken nog net iets beter is. Kijk bijvoorbeeld eens naar de (roundshot)beelden van het Pier Pander Museum.


Als iemand nu nog even in SL voor mij die musea wil bouwen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten