vrijdag, juni 08, 2007

Joomla in de bibliotheek



Enkele weken geleden vertelde ik nog op een opleiding voor bibliotheekpersoneel dat in de toekomst de nadruk steeds meer zal komen te liggen op "contentmanagement" in plaats van "collectiemanagement" en ik verwees toen ook naar de mogelijkheden dat een "echt" contentmanagementsysteem (cms) voor een bibliotheek kan betekenen. Eén van de grote weerstanden om een cms in de kleinere bibliotheken te introduceren, is de kostprijs van de commerciële producten. Maar er zijn alternatieven : ik werk reeds geruime tijd met het gratis open source-product "Joomla" en ben over de functionaliteiten zeer tevreden.

Jaja, ik weet het, ik heb te weinig tijd om mijn website regelmatig te onderhouden, maar omdat ik het ook zo graag zelf doe, kom ik er niet toe om het uit handen te geven. 'k Zal het toch eens moeten overwegen, nu Maarifa steeds groter wordt.

Op één van zijn laatste posts had Edwin Mijnsbergen (Digitaal inlichtingenwerk) het ook over dit onderwerp een haalde een zeer (en tot voor kort voor mij onbekende) interessante site aan :

Joomla in Libraries : http://www.joomlainlibrary.com/home/

Het bezoeken waard !

Jan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten